Monday 18 August 2014

KES PUKUL ISTERI: WARDINA PERSOALKAN CARA KERJA AIRASIA

No comments :

Latar belakang: Di media sosial hari ini kecoh dengan kisah seorang suri rumahtangga yang telah dikasari oleh suaminya yang juga seorang juruterbang syarikat AirAsia. Wanita itu telah membuat satu laporan polis berhubung keganasan yang berlaku namun suaminya kini didakwa menculik anak mereka dan meminta laporan polis ditarik semula. (Sumber: 1 / 2 / 3)

Dan, Wardina Safiyyah menulis satu status yang kami kira sebagai kurang matang dalam aspek mempersoalkan siapa sebenarnya yang bertanggungjawab atas kejadian tidak boleh diterima akal ini — beliau mempersoalkan etika / cara kerja / kredibiliti AirAsia.


Status Wardina Safiyyah itu menerima komen tidak puas hati daripada orang ramai yang turut tertanya tanya apakah kaitan perilaku pekerja itu dengan majikan atau syarikat tempat beliau bekerja. Semestinya, Wardina tampil dengan penjelasan berikut.

“Of course it has nothing to do with his work performance. I just feel the company need to know personalities your staff poses. Air Asia did not do anything wrong. That is not what I am saying”

“I am just disgusted with men who beat their wife. If any staff from a company is a murderer, rapist, pedophile the company ought to know and send their staff for rehabilitation. It‘s a mental illness. We love Air Asia. We just hate abusive men. And yes this is purposely done so that Air Asia looks into the matter and question him. Thanks for understanding,” tulisnya. -ROTIKAYA

No comments :

Post a Comment