Monday 21 July 2014

2 REMAJA PARAH DIBELASAH ABANG LONG KAWASAN GARA-GARA TIDAK PUASA

No comments :

SUMBER: MYMEDIAHUBONLINE

Sebuah Facebook Page yang menggunakan nama Persatuan Kongsi Gelap Melayu baru memuat naik sekeping gambar yang memaparkan 2 orang remaja dibelasah teruk.

Dalam kejadian yang berlaku di sebuah pondok kosong di Jerlun itu, dua remaja melayu terbabit didapati tidak berpuasa dan sedang menjamah makanan.

Berang dengan penemuan itu, seorang lelaki yang berstatuskan Abang Long Rafi terus membelasah dua remaja melayu terbabit tanpa sebarang belas kasihan.



Admin page berkenaan pula berkata,

"Nasib baik aku xdk situ. Klu ada mmg patah kaki la barua dua ekoq ni".

Pada sangkaan admin, tindakannya memuat naik gambar berkenaan akan mendapat sokongan dari LIKERS nya yang berjumlah 6,426 orang, namun respon sebaliknya yang diterima.

Majoriti LIKER page Kongsi Gelap Melayu tersebut mengutuk tindakan mereka dan meminta jika benar admin anak jantan, turunlah bertemu dan berentap dengan orang yang berkelayakan.

Ada juga yang hairan mengapa mereka sanggup menjadikan budak-budak bawah umur sebagai lawan? Sedangkan ada banyak lagi cara yang baik untuk menegur tindakan mereka yang tidak berpuasa. Bukannya mengambil tindakan mengikut pertimbangan sendiri.

Dan apa yang paling memalukan, perlukah mencemarkan imej melayu dengan budaya Kongsi Gelap?

No comments :

Post a Comment